본문 바로가기
오늘의 삶

תהלים יח

by OTFreak 2010. 5. 27.
반응형

 

תהלים יח

1  לַמְנַצֵּחַ לְעֶבֶד יְהוָה לְדָוִד אֲשֶׁר דִּבֶּר לַיהוָה אֶת-דּבְרֵי הַשִּׁירָהַּף כָּל-אֹיְבָיו וּמִיַּד שָׁאוּל     2  וַיֹּאמַר

אֶרְחָמְךָ יְהוָה חִזְקִי

3  יְהוָה סַלְעִי וּמְצוּדָתִי וּמְפַלְטִי     אֵלִי צוּרִי אֶחֱסֶד-בּוֹ

   מָגִנִּי וְקֶרֶן-יִשְׁעִי מִשְׂגַּבִּי

4  מְהוּלָּל אֶקְרָא יְהוָה     וּמִן-אֹיְבַי אִוָּשֵׁעַ

5  אֲפָפוּנִי חֶבְלֵי מָוֶת     וְנַחֲלֵי בְלִיַּעַל יְבַעֲתוּנִי

6  חֶבְלֵי שְׁאוֹל סְבָבוּנִי     קִדְמוּנִי מוֹקְשֵׁי מָוֶת

     7  בַּצַּר-לִי אֶקְרָא יְהוָה     וְאֶל-אֱלֹהַי אֲשַׁוַּעַ

   יִשְׁמַע מֵהֵיכָלוֹ קוֹלִי וְשַׁוְעָתִי לְפָנָיו תָּבוֹא בְאָזְנָיו     [חָרָה לוֹ

8  וַתִּגְעַשׁ וַתִּרְעַשׁ הָאָרֶץ     וּמוֹסְדִי הָרִים יִרְגָּזוּ     וַיִּתְגָּעֲשׁוּ כִּי-

9  עָלָה עָשָׁן בְּאַפּוֹ     וְאֵשׁ מִפִּיו תֹּאכֵל     גֶּחָלִים בָּעֲרוּ מִמֶּנּוּ

10 וַיֵּט שָׁמַיִם וַיֵּרַד     וַעֲרָפֶל תַּחַת רַגְלָיו

 

Psalm 18

Song Of Thanks For Being Kept Safe

1  I love, O Lord, my strength.

2  The Lord is my rock, and my safe place, and the One Who take me out of trouble.

   My God is my rock, in Whom I am safe.

He is my safe covering, my saving strength, and my strong tower.

3  I call to the Lord, Who has the right to be praised. And I am saved from those who hate me.

4  The ropes of death were all around me. The flood of death make me afraid.

5  The ropes of the grave were all around me. The traps of death were set for me.

6  I called to the Lord in my trouble. I cried to God for help.

   He heard my voice from His holy house. My cry for help came into His ears.

7  Then the earth shook. The mountains were shaking. The shook because He was angry.

8  Smoke went out from His nose

and the fire that kept coming out from His mouth burned everything around it.

9  He parted the heavens and came down. Dark clouds were under His feet.

 

시편 18

여호와의 종 다윗의 시, 인도자를 따라 부르는 노래, 여호와께서 다윗을 그 모든 원수들의 손에서와 사울의 손에서 건져 주신 날에 다윗이 이 노래의 말로 여호와께 아뢰어 이르되

1  나의 힘이신 여호와여 내가 주를 사랑하나이다

2  여호와는 나의 반석이시요 나의 요새시요 나를 건지시는 이시요 나의 하나님이시요

   내가 그 안에 피할 나의 바위시요 나의 방패시요 나의 구원의 뿔이시요 나의 산성이시로다

3  내가 찬송 받으실 여호와께 아뢰리니 내 원수들에게서 구원을 얻으리로다

4  사망의 줄이 나를 얽고 불의 창수가 나를 두렵게 하였으며

5  스올의 줄이 나를 두르고 사망의 올무가 내게 이르렀도다

6  내가 환란 중에서 여호와께 아뢰며 나의 하나님께 부르짖었더니

   그가 그의 성전에서 내 소리를 들으심이여 그의 앞에서 나의 부르짖음이 그의 귀에 들렸도다

7  이에 땅이 진동하며 산들의 터도 요동하였으니 그의 진노로 말미암음이로다

8  그의 코에서 연기가 오르고 입에서 불이 나와 사름이여 그 불에 숯이 피었도다

9  그가 또 하늘을 드리우시고 강림하시니 그의 발 아래는 어두캄캄하도다



댓글