본문 바로가기
오늘의 삶

16 תהלים יֹוֹ

by OTFreak 2010. 5. 24.
반응형

 

16 תהלים יֹוֹ

1  מִכְתָּם לְדָוִד

שָמְרֵנִי אֵל כִּי-חָסִיתִי בָּךְ     2  אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל-עָלֶיךָ

3  לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר-בָּאָרֶץ הֵמָּה   וְאַדִּירֵי כָּל-חֶפְצִי-בָם

4  יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ

    בַּל-אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל-אֶשָּׂא אֶת-שְׁמוֹתָם עַל-שְׂפָתָי

5  יְהוָה מְנָת-חֶלְקִי וְכוֹסִי     אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִ

6  חֲבָלִים נָפְלוּ-לִי בַּנְּעִמִים     אַף-נָחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי

    7  אֲבָרֵךְ אֶת-יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי     אַף-לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי

    8  שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד     כִּי מִימִינִי בַּל-אֶמּוֹט

        9  לָכִן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי     אַף-בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח

    10 כִּי לֹא-תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל     לֹא-תִתֵּן חֲסִדְךָ לִרְאוֹת שַׁחַת

    11 תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים

         שׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת-פָּנֶיךָ     נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח

 

Psalm 16

The Lord-Our Safe Place In Life And Covering In Death

1  Keep me, O Lord, for I am safe in You.

2  I said to Lord, “You are my Lord. All the good things I have come from You.”

3  As for those in the land who belong to You, they are the great ones in whom is all my joy.

4  Those who have traded for another god bring many troubles on themselves.

I will not take part in their altar gifts of blood. And I will not take their names upon my lips.

5  The Lord is all that I am to receive, and my cup. My future is in Your hands.

6  The land given to me is good. Yes, my share is beautiful to me.

7  I will give honor and thanks to the Lord, Who has told me what to do.

Yes, even at night my mind teaches me.

8  I have placed the Lord always in front of me. Because He is at my right hand, I will not be moved.

9  And so my heart is glad. My soul is full of joy. My body also will rest without fear.

10 For You will not give me over to the grave.

And You will not allow Your Holy One to return to dust.

11 You will show me the way of life. Being with You is to be full of joy.

In Your right hand there is happiness forever.

 

시편 16

다윗의 믹담

1  하나님이여 나를 지켜 주소서 내가 주께 피하나이다

2  내가 여호와께 아뢰되 주는 나의 주님이시오니 주밖에는 나의 복이 없다 하였나이다

3  땅에 있는 성도들은 존귀한 자들이니 나의 모든 즐거움이 그들에게 있도다

4  다른 신에게 예물을 드리는 자는 괴로움이 더할 것이라

   나는 그들이 드리는 피의 전제를 드리지 아니하며 내 입술로 그 이름도 부르지 아니하리로다

5  여호와는 나의 산업과 나의 잔의 소득이시니 나의 분깃을 지키시나이다

6  내게 줄로 재어 준 구역은 아름다운 곳에 있음이여 나의 기업이 실로 아름답도다

7  나를 훈계하신 여호와를 송축할지라 밤마다 내 양심이 나를 교훈하는도다

8  내가 여호와를 항상 내 앞에 모심이여 그가 나의 오른쪽에 계시므로 내가 흔들리지 아니하리로다

9  이러므로 나의 마음이 기쁘고 나의 영도 즐거워하며 내 육체도 안전히 살리니

10 이는 주께서 내 영혼을 스올에 버리지 아니하시며

   주의 거룩한 자를 멸망시키지 아니하실 것임이니이다

11 주께서 생명의 길을 내게 보이시리니 주의 앞에는 충만한 기쁨이 있고

   주의 오른쪽에는 영원한 즐거움이 있나이다

댓글