본문 바로가기
오늘의 삶

13:1-6 תהלים

by OTFreak 2010. 5. 21.
반응형

 

תהלים יֹגֹ  13

1  לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד

2  עַד-אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד-אָנָה תַּסְתִּיר אֶת-פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי

3  עַד-אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁ יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם  עַד-אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי

4  הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהַי הָאִירָה עֵינַי פֶּן-אִישַׁן הַמָּוֶת

5  פֶּן-יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְבִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט

6  וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי

 

Psalm 13

Prayer For Help In Time Of Trouble

1  How long, O Lord? Will You forget me forever? How long will You hide Your face from me?

2  How long must I plan what to do in my soul, and have sorrow in my heart all the day?

How long will those who hate me rise above me?

3  Look on me and answer, O Lord, my God. Give light to my eyes, I will sleep the sleep of death.

4  Or the one who hates me will say, “I have power over him.”

And those who hate me will be happy when I am shaken.

5  But I have trusted in Your loving-kindness. My heart will be full of joy because You will save me.

6  I will sing to the Lord, because He has been good to me.

 

시편 13

다윗의 시, 인도자를 따라 부르는 노래

1  여호와여 어느 때까지니이까 나를 영원히 잊으시나이까

주의 얼굴을 나에게서 어느 때까지 숨기시겠나이까

2  나의 영혼이 번민하며 종일토록 마음에 근심하기를 어느 때까지 하오며

내 원수가 나를 치며 자랑하기를 어느 때까지 하리이까

3  여호와 내 하나님이여 나를 생각하사 응답하시고 나의 눈을 밝히소서

두렵건대 내가 사망의 잠을 잘까 하오며

4  두렵건대 나의 원수가 이르기를 내가 그를 이겼다 할까 하오며

내가 흔들릴 때에 나의 원수들이 기뻐할까 하나이다

5  나는 오직 주의 사랑을 의지하였사오니 나의 마음은 주의 구원을 기뻐하리이다

6 내가 여호와를 찬송하리니 이는 주께서 내게 은덕을 베푸심이로다


댓글